@article { author = {Zamani, Jamal and Zamiri, Amin and Yavari, Ehsan}, title = {Experimental Consideration of Strain Rate Effect on Deformation and Failure of Thin-walled Metal Shells Subjected to Dynamic Loading}, journal = {Aerospace Knowledge and Technology Journal}, volume = {2}, number = {1}, pages = {38-45}, year = {2014}, publisher = {Malek ashtar University of Technology}, issn = {2322-1070}, eissn = {2645-3622}, doi = {}, abstract = {In this paper an experimental study of the behavior of thin-walled structures carrying explosives, has been considered, The most important part of the research is to determine the effect of strain rate on the range 10-4  to 10+5, on the maximum  Deformation of structures. For quasi-static and dynamic loading at low rates (10-4 to 1 (S-1)), the hydrostatic system has been used. And high dynamic loading rates (10+4   to 10 +5 (S-1)) the explosion tests are used. Structures used in the experiments, three millimeters thick aluminum AA1050  with three different lengths of 17 to 34 cm. To ensure the accuracy of the test results conducted three experiments were considered. Finally, amount of pressure required for maximum deformation at different loading conditions, determined and compared. Results show an increase in maximum pressure of the dynamic loading compare to the quasi-static loading, with a ratio of 1.57 to 1.81. Certainly, changes in the behavior of structure, represent the sensitivity of the structural material to the Strain rate loading, this means that an increase in strain rate, causes increase in the yield, Which In this study, the increase in yield stress is fully determined.}, keywords = {}, title_fa = {بررسی تجربی اثر نرخ کرنش بر تغییر شکل و شکست پوسته‌های جدار نازک فلزی تحت بارگذاری انفجاری}, abstract_fa = {دراین مقاله بررسی تجربی رفتار سازه‌های جدار نازک حامل مواد منفجره، مد نظر قرار گرفته است، مهم‌ترین بخش از پژوهش حاضر، تعیین اثر نرخ کرنش بر محدوده 4-10 تا 5+10 (S-1) ، بر روی حداکثر تغییر شکل سازه است. برای بارگذاری‌های شبه استاتیکی و دینامیکی با نرخ کم  (4-10 تا 1 (S-1))، از سامانه هیدرواستاتیکی استفاده شده است. و برای بارگذاری با نرخ دینامیکی زیاد (4 10 تا 5+10 (S-1)) ، از آزمایش‌های انفجار استفاده شده است. سازه مورد استفاده در آزمایش‌ها، آلومینیم با ضخامت سه میلیمتر با سه طول متفاوت از 17 تا 34 سانتیمتر است. به لحاظ اطمینان از صحت نتایج آزمایش‌ها، انجام سه بار آزمایش مدنظر قرارگرفت. در نهایت مقدار فشار لازم، برای ماکزیموم تغییر شکل، در حالت‌های بارگذاری متفاوت، مشخص و مقایسه شده است. نتایج مبین افزایش فشار ماکزیموم در بارگذاری‌های دینامیکی به شبه استاتیکی با نسبت 57/1 تا 81/1 است قطعاً تغییر در رفتار سازه، مبین حساس بودن جنس آن، به نرخ بارگذاری است، و این به معنای آن است که، افزایش در نرخ کرنش، باعث افزایش تنش تسلیم ماده خواهد شد، که این افزایش در تنش تسلیم در این تحقیق به‌صورت کامل مشخص شده است.}, keywords_fa = {نرخ کرنش,پوسته حامل سازه سرجنگی,کرنش شکست دینامیکی,رابطه کوپرسایموند}, url = {https://www.astjournal.ir/article_5886.html}, eprint = {https://www.astjournal.ir/article_5886_2b1398bee8db123411805aca6917da59.pdf} }