TY - JOUR ID - 31765 TI - تعیین تجربی نرخ پسروی سوخت پلی‌اتیلن با پاشش محوری اکسیژن گازی JO - دانش و فناوری هوافضا JA - ASSTJ LA - fa SN - 2322-1070 AU - حیدری, محمدمهدی AU - قدیری معصوم, نورالدین AD - عضو هیات علمی / مجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر AD - دانشجوی دکتری / مجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 7 IS - 1 SP - 35 EP - 46 KW - موتور هیبرید KW - نرخ پسروی KW - پیش‌محفظة احتراق KW - پلی‌اتیلن چگالی بالا KW - اکسیژن گازی DO - N2 - در این پژوهش، یک موتور هیبریدی با سوخت پلی‌اتیلن دانسیته بالا و اکسندة اکسیژن گازی مورد آزمایش قرار گرفته است. برای این منظور پاشش اکسنده در محفظة احتراق از طریق یک انژکتور محوری گازی صورت گرفته است. با انجام آزمایش‌ها و استفاده از تکنیک کاهش داده‌های آزمایش، تأثیر عواملی چون شار جرمی، فشار محفظة احتراق و فاصلة طولی از ابتدای گرین بر نرخ پسروی سوخت پلی‌اتیلن بررسی شده است. همچنین، تأثیر استفاده از پیش‌محفظة احتراق بر عملکرد موتور هیبریدی بررسی شده است. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که استفاده از پیش‌محفظة احتراق موجب یکنواخی نرخ پسروی در طول موتور خواهد شد. در این حالت، نرخ پسروی سوخت مستقل از فاصلة طولی از ابتدای گرین بود. در ادامه، وابستگی نرخ پسروی به فشار محفظة احتراق به‌دست آمد که با نتایج تجربی موجود مطابقت داشت. در نهایت، رابطة نرخ پسروی سوخت برحسب فشار محفظة احتراق و شار جرمی کل عبوری از هر مقطع به‌دست آمد. UR - https://www.astjournal.ir/article_31765.html L1 - https://www.astjournal.ir/article_31765_a1aa408fb2575478725456a2ee108672.pdf ER -