%0 Journal Article %T مطالعه مشخصات آیرودینامیکی یک ایرفویل فوق بحرانی با پیکره‌بندی برآافزای دو المانی %J دانش و فناوری هوافضا %I دانشگاه صنعتی مالک اشتر با همکاری انجمن هوافضای ایران %Z 2322-1070 %A عبدالهی‌پور, سهیلا %A مانی, محمود %A سید شمس طالقانی, سید آرش %D 2021 %\ 08/23/2021 %V 10 %N 1 %P 57-69 %! مطالعه مشخصات آیرودینامیکی یک ایرفویل فوق بحرانی با پیکره‌بندی برآافزای دو المانی %K ایرفویل فوق بحرانی %K پیکره‌بندی برآافزا %K فلپ لبه فرار %K ضریب فشار %K افت فشار کل %R %X در این تحقیق عملکرد آیرودینامکی مقطع بال NASA SC(2)-0714 با پیکره‌بندی برآافزا شامل المان اصلی بال و فلپ اسلاتی در لبه فرار، به طور تجربی مورد تحقیق قرار گرفته است. آزمایشات در تونل باد و در عدد رینولدز 106×01/1 تحت زوایای حمله مختلف در بازه10- تا 25 درجه و همچنین زاویه انحراف فلپ 0، 20 و 35 درجه انجام شده است. در این آزمایشات با استفاده از اندازه‌گیری‌های نیرویی، راندمان آیرودینامیکی و محدوده واماندگی بال در شرایط مختلف تعیین شده است. همچنین با استفاده از اندازه‌گیری توزیع فشار در مقطع میانه بال اصلی و فلپ و همچنین افت فشار کل در دنباله، به ترتیب موقعیت‌های شروع جدایش جریان و شکل پروفیل دنباله مشخص شده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که با طراحی پیکره‌بندی برآافزا و بکارگیری فلپ اسلاتی در لبه فرار بال، ضریب برآی بیشینه در زاویه انحراف فلپ 35 درجه به میزان 58% نسبت به حالت پایه ایرفویل افزایش داشته است. %U https://www.astjournal.ir/article_245451_b1c98920b40a3d596bf57edbbf8eecd2.pdf